AFFÄRSMANNASKAP

För fler och mer lönsamma affärer

Kort om utbildningen:

  Längd:         Rek. 2+1 dagar
  Pris:              Begär prisuppgift
   Ort:               Hela Sverige
 Utbildare:   Mindit
  Typ:              Företagsanpassad

Bakgrund

ALLT FLER FÖRETAG står inför en tuffare konkurrenssituation där produkter och erbjudanden blir allt mer lika. Affärer görs sällan mellan företag, de görs mellan människor och när skillnaden mellan erbjudandena minskar blir detta allt mer sant. Skillnaden som gör skillnad är de som representerar företaget. Alla behöver inte och ska inte vara säljare men alla kan vara säljande och bidra till den totala affären och kundsupplevelsen.

Kursbeskrivning

EN UTBILDNING för dig som vill göra fler, större och mer lönsamma affärer. För tjänsteföretag sker 90 procent av alla kunddialoger genom personer med andra roller än ”säljare”, vilket många gånger gör icke-säljrollen minst lika viktig som säljrollen för företagets försäljning och lönsamhet.

Affärsmannaskap är en utbildning som ökar affärsförståelsen för företagets totala affär och stärker det affärsmässiga självförtroendet att våga mersälja och driva affärer, möten och dialoger på ett professionellt och målinriktat sätt.

”En inspirerande utbildning som fått teamet att tänka och agera på ett helt nytt sätt med självförtroende och pondus” – MAGNUS MELLIN ELTEL

De tre viktigaste delarna ur innehållet

1. Affärsmässighet och lönsamhetstänk

ÖKAD AFFÄRSFÖRSTÅELSE och ett större ansvarstagande för företagets totala affär. Vi öppnar upp för att service och försäljning handlar om samma sak - att måna om kundens och företagets bästa.

Utbildningen kommer ge dig ökad förståelse för att hur ditt agerande påverkar bidrar till nöjda kunder och lönsamma affärer. Du kommer få ett ökat mod och förmåga att rekommendera, utmana och mersälja till dina kunder.

2. Professionella möten

OAVSETT MÖTETS KARAKTÄR så behöver alla som representerar företaget kunna hålla och driva professionella möten med ett tydligt syfte och struktur som skapar förtroende och driver affären framåt. Under utbildningen kommer du få konkreta tips, råd och träning i att hålla professionella möten där du ställer frågor, lyssnar och argumenterar för din sak på ett tryggt och trovärdigt sätt.

3. Effektiv kommunikation

ATT VARA EFFEKTIV i sin kommunikation handlar om att föra en dialog på rätt nivå och ha förmågan att anpassa sin till mottagaren. Det handlar om att pendla mellan detalj och helhet, teknik och lösning. Under utbildningen kommer du att få göra din egen personlighetsprofil med verktyget DiSC, vilket stärker självinsikten och ökar förståelsen för andra. Allt för att du ska bli än mer anpassningsbar och framgångsrik i kommunikationen med andra.

Ur innehållet

  • Din roll och ditt ansvar som representant för ditt företag
  • Kundtyper och anpassad kommunikation
  • Säljande kommunikation - professionell och rådgivande påverkan
  • Att sälja genom att hjälpa
  • Säljprocessens olika steg
  • Intern leveransförmåga
  • Effektiv och proaktiv kommunikation
  • Förstå kundens mål och strategier
  • Nå kundföretagets nyckelpersoner
  • Frågans kraft och det aktiva lyssnandet
  • Säker och positiv påverkan
  • Vinnande rådgivning med tydlig kundnytta
  • Argumentation och invändningshantering
  • Flytta fokus från priset
  • Hjälpa kunden till beslut
  • Öva metoder och tekniker med feedback

 

Målgrupp

KURSEN ÄR för dig som:

  • Vill stärka ditt affärsmannaskap och bidra mer till företagets totala affär.
  • Vill bli tryggare och mer strukturerad kundmötet.
  • Vill bli mer anpassningsbar och framgångsrik i kommunikationen med andra.
  • Vill kunna mersälja på ett professionellt och förtroendeingivande sätt.

 

Kursen vänder sig till ”icke-säljare” med viktiga kundkontakter såsom t.ex. tekniker, konsulter och projektledare.

Investering

Kursen företagsanpassas. Skriv in i fritextfältet att ni är intresserade av en anpassad lösning när du gör en intresseanmälning för att få prisuppgifter.


Mindit – The House of Sales

VI PÅ MINDIT gör en sak och en sak riktigt bra vi utbildar inom försäljning. Det handlar ofta om att utbilda ledningsgrupper, säljchefer, KAM och säljare men även om att utbilda den övriga organisationen i att bli mer säljande och affärsmannamässiga.

Vår vision är att tillsammans med våra kunder utveckla och revolutionera utbildningsbranschen. Välkommen med på vår resa!

Denna sidan använder cookies, genom att fortsätta godkänner du användandet av cookies.