Den här föreläsningen är för dig som inte ser dig själv som säljare, men ändå möter kunder på olika sätt; över disk, i telefon eller som expert. My Gross brinner för engagerande kundmöten och vill ge oss, som inte ser oss som säljare, tryggheten att ändå på ett proffsigt sätt hantera den del av vårt uppdrag som ibland innefattar just försäljning. My avdramatiserar vad det innebär att sälja och ger enkla verktyg och insikter som stöd för att lyckas att vara genuin i kunddialogen, trots att man kanske inte är helt trygg i att agera i en säljande roll. Hon visar på värdet i värdeskapande kundmöten och att det faktiskt inte är vare sig svårt eller utmanande. Det handlar ju framför allt att hjälpa kunderna att hitta rätt och blir just – nöjda.
My började sin karriär på ORDNING & REDA där hon gick från butikssäljare till utbildnings- och marknadsansvarig. ORDNING & REDA’s framgångsresa skedde helt utan annonsering, där man i stället fokuserade på ett exceptionellt bemötande, vilket skulle upplevas oavsett om butiksläget var i Stockholm, Luzern eller i Tokyo. Det är just detta extra ordinära bemötandet som My tagit fasta på och som är en röd tråd, både i hennes utbildningar och föreläsningar. My är författare, utbildare och föreläsare och har hjälp företag som Vagabond Skor, Stockholms Konserthus och flera stadskärnor m.fl.