Kristina Hagstrom Ilievska är specialist inom företagskultur, sälj- och marknadsintegration. Hon föreläser och arbetar med ägare, VD och styrelser i bolag som omsätter allt från 1 miljon till 5 miljarder i branscher som IT, telekom, utbildning, marknadsföring och bemanning. Som ung konsult på Dale Carnegie upptäckte Kristina hur man hade skapat en tydlig plattform som både byggde på människor och resultat, vilket gjort dem till en världsklassorganisation. Detta blev startskottet för Kristinas passion för att bidra till att skapa organisationer som utifrån nöjda kunder och nöjda medarbetare skapar fantastiska resultat. Föreläsningen TRANSFORMERA MERA handlar om att gå från ord till handling utan att falla i ”corporate bullshit” fällan, som de flesta upplever som oerhört dränerande. Bara att i genomsnitt 44% av medarbetarna upplever att interna möten hindrar dem från att genomföra sitt uppdrag, borde vara tillräckligt för att stanna upp och tänka om. När alla har fokus på uppdraget och en tydlig uppfattning om vad man ska göra samt har utrymme att ta beslut kommer behovet av oändlig rapportering minska drastiskt. Energin riktas där den gör mest nytta. Det kräver planering och inte minst en tydlig mötesstruktur. Uppsidan kommer då alla möten som genomförs är synkade med visionen, målen, aktivitetsmålen och utvecklingen. 70% av vårt fokus ska ligga på det dagliga arbetet, 20% på det taktiska och 10% på det långsiktiga. Hur ser din mix ut? Hur har du kopplat kund- och medarbetarnöjdheten till dina resultat?