Banner 2560x1200 web

Sälj + Marknad = #ALDRIGILIVET!?

Webinar om kombinationen av försäljning och marknadsföring

Undersökningar visar att även inom B2B spenderar köpare mer och mer tid med egen research online, och yngre generationer ännu mer. Ofta har de flesta intressenterna i en köpgrupp inte heller direkt kontakt med en säljare – de kan få information indirekt via medarbetare, eller genom andra kanaler.

Säljare och marknadsförare jobbar ju egentligen mot samma mål och ur ett kundperspektiv är deras aktiviteter nära sammanflätade med varandra, vare sig vi vill det eller inte.

Varför råder det då ofta en negativ konkurrens mellan sälj och marknad? Borde vi göra mer för att synka försäljning och marknadsföring och hur gör vi? Vad skulle det kunna leda till om vi gjorde det?

Se inspelningen i efterhand:

Det och mycket annat kommer vi diskutera under denna webinarserie. Ställ frågor till våra experter i studion och delta i polls. Allt live och rykande aktuellt!

Innehåll del 1:
  • Förändrade köpbeteenden inom B2B?
  • Samarbetet mellan sälj och marknad
  • Sälj vs marknad: varför flyger det inte?
  • Hur kan vi skapa synergier/framdrift?
  • Slutsatser
I studion:

Martin Krona, Head of Learning & Development samt Partner på Mindit, är expert på försäljning och utbildning. Just nu utbildar han säljare/säljchefer och utvecklar säljande organisationer. Med erfarenhet både från det strategiska som det operativa delar Martin med sig av sina lärdomar och tankar.

Henrik Ekequist är marknadschef på Mindit och har över tio års erfarenhet av att jobba i nära samarbete med säljare och säljorganisationer. Han har inriktat sig på att utvärdera och utveckla samarbete och synergier mellan sälj- & marknadsförare och ser ofta tydliga mönster och kontraproduktiva beteenden som han delar med sig av.

Rulla till toppen