Fakta om kursen:

Längd:


Rek. 1 dag

Pris:


På förfrågan

Ort:


Globalt

Typ:


Företagsanpassad

Kursbeskrivning

 

Målsättningen med utbildningen är att stärka medarbetarnas kommunikativa förmåga genom en god samtalsmetodik. Något som öppnar upp för en ökad styrförmåga i dialogen där vi inte bara ger en hög servicegrad utan vi även vågar vända och bredda dialogen för att utforska nya affärsmöjligheter. Framtidens kundservice håller både en hög servicegrad samtidigt som affärspotential både skapas och fångas hos era kunder.

Ur innehållet

 

  • Inte säljare men säljande, nöjda kunder och lönsamma affärer 
  • Samtalets olika faser 
  • Att vända/bredda samtal 
  • Behovsanalys – konsten att fånga den verkliga kundnyttan 
  • Argumentationsteknik – konsten att övertyga 
  • Invändningshantering 
  • Att våga gå på avslut och ev förhandla 
  • Inställning, tonalitet och att vara bäst när det gäller 
  • Att hantera svåra situationer & vända missnöjda kunder​ 
  • Uppgifter & Handlingsplan 

Målgrupp

 

Utbildningen vänder sig till serviceorganisationer som Kundservice, Kundsupport, Customer Success Team mm som vill stärka sin förmåga att ge kundservice av hög kvalitet och förbättra sin affärsdrivande kommunikation med både interna och externa parter. Efter utbildningen kommer du att ha utvecklat dina färdigheter för att skapa ökad kundnöjdhet och lönsamma affärer.

Få offert på anpassat upplägg av Affärsdrivande Kundservice:

Du måste godkänna villkoren.

Investering

 

Kursen företagsanpassas. Skriv in i fritextfältet att ni är intresserade av en anpassad lösning när du gör en intresseanmälning för att få prisuppgifter.

Affärsdriven Kundservice är en av våra företagsanpassade kurser »

Rulla till toppen