Artiklar och Nyheter

Artiklar

En utforskande attityd och ett aktivt lyssnande är navet i behovsanalysen.

Varför missar vi det mest centrala i våra kundrelationer? I en alltmer konkurrensutsatt och dynamisk marknadsmiljö, där produktutbudet tenderar att bli alltmer homogent, är det...

Spretig kompetens i säljteamet?

Har du också ett team där det är stora skillnader mellan säljarnas kompetens och erfarenhet? Om du har det så är du inte ensam. Men...

Är du vår nya Client Partner?

Ta chansen att bli en del av kanske Sveriges vassaste säljteam! Har du motivation och engagemang att bli en av Sveriges bästa säljare? Bli en...

Målstyrning

VD-Bloggen. Av: Mikael Nylund. Skriven för dig som vill få ut mer av er målstyrning...

Skapa en framgångsrik säljstart

Låt oss utforska hur säljchefer kan etablera en framgångsrik säljstart genom strategisk planering och inspiration. I den snabbrörliga världen av försäljning är starten av en...

Från tradition till innovation i profilreklam; en penna vs en penna

En penna vs En penna Året är 2000 och profilreklambranschens marginaler är usla p.g.a. låg etableringströskel och ett generiskt utbud via grossister i form av T-shirts och pennor. Ingen bemödade sig med att utveckla och differentiera sitt erbjudande, utom ett bolag som vi kallar företaget AZ...

Kundcase

PE Accounting imponerar med sin starka vilja till ständig förbättring

Intervju med Erik Skoting, Försäljningschef på PE Accounting Med ett tydligt tillvägagångssätt inom sälj, och sin förmåga att hålla säljteamet motiverat, lyckas PE Accounting fortsätta...

Nybergs Bil lyckas skapa en service som sticker ut i mängden

Intervju med Robert Bloom, VD på Nybergs Bil Ab Känslor och upplevelser blir Nybergs strategi mot prisbaserad konkurrens. Nybergs Bil ville strukturera upp säljarbetet, genom...

Fasta steg i säljprocessen ska hjälpa PayEx bygga starka kundrelationer

Intervju med säljledningen på PayEx, Niklas Levin, Mattias Blomberg och Per Cedersten PayEx ville utmana deras säljare med nya verktyg och hjälpa dem att vidareutveckla...

Icke-säljande medarbetare utvecklade självförtroende att jobba med nykundsbearbetning

Intervju med Niklas Jullesson, Affärsutvecklingschef på Inpeople Inpeople ville inte ha pracka-på försäljning När Inpeoples rekryterare behövde stöd i affärsmannaskap och merförsäljning, tog man initiativ...

Kompetensutveckling gav befintliga säljare en chans att komma in i nya hjulspår

Intervju med Fredrik Tarenius, Sales Manager på Nevotex Komplex säljprocess med många intressenter ställer höga krav på säljare Under de senaste två åren har Mindit...

Medarbetarna på Alligo ville inte missa säljutbildningen

Medarbetarna på Alligo ville inte missa säljutbildningen Intervju med Håkan Ferm, regionchef på Swedol och Alligo Alligo och Mindit har jobbat tillsammans under det senaste...
Rulla till toppen