Artiklar och Nyheter

Artiklar

Fazers strategi fungerar som en kompass som visar vart de vill ta företaget

Intervju med Joakim Theorén, Commercial Director på Fazer Fazers strategi fungerar som en kompass som visar vart de vill ta företaget. Under de senaste 5...

Haugen-Gruppen, Skandinaviens ledande företag inom dagligvaruhandeln

Intervju med Peter Olsson, Försäljningschef på Haugen-Gruppen I en tid av utmaningar lyckas Haugen-Gruppen identifiera nyckelkomponenten för framgång. Genom att kontinuerligt investera i träning och...

PE Accounting imponerar med sin starka vilja till ständig förbättring

Intervju med Erik Skoting, Försäljningschef på PE Accounting Med ett tydligt tillvägagångssätt inom sälj, och sin förmåga att hålla säljteamet motiverat, lyckas PE Accounting fortsätta...

Förhandlingsteknik

Konsten att nå ömsesidiga och förhoppningsvis långsiktiga affärer Förhandlingar är en naturlig del av både affärsvärlden och vardagslivet. Oavsett om det handlar om att nå...

Nybergs Bil lyckas skapa en service som sticker ut i mängden

Intervju med Robert Bloom, VD på Nybergs Bil Ab Känslor och upplevelser blir Nybergs strategi mot prisbaserad konkurrens. Nybergs Bil ville strukturera upp säljarbetet, genom...

Bli en mästare på avslut

Är teamets förmåga att gå på avslut viktigare än någonsin? Ja, det är sant att avslutstekniker blir viktigare i en tuffare konjunktur. När ekonomin går...

Kundcase

Säljare och icke-säljare på Nolek tog första steget tillsammans mot en ny säljorganisation

Teamet har fått en förståelse för att säljarbetet inte bara handlar om teknik Försäljningen på Nolek har gått bra senaste åren, men utmaningen med det...

Konsultia tog det bästa av alla säljare och gjorde till en metod

Stort grattis till Martin Ene, försäljningschef på Konsultia, som blir månadens säljledare med Mindit i juni! Säljare behövde hitta ny gemensam linje Konsultia gick från...

Nya säljprocessen översattes till koncernens 5 olika språk

Säljorganisationen fick gediget stöd att accelerera försäljningen Man kan tro att det krävs underverk för att göra en sådan resa som ESBE har gjort, men...

Kundnyttan i fokus när Estrella utbildar sina säljare

Nya säljhandboken har blivit något säljorganisationen kan falla tillbaka på Intervju med Patrik Stockelid, Försäljningsdirektör på Estrella Estrella har ökat i såväl omsättning som resultat...
Rulla till toppen