Artiklar och Nyheter
Artiklar
Bra säljare växer inte på träd. Bra säljare jobbar med sig själva och är lyhörda för tidsandan och samhällsutvecklingen som ofta ger följdeffekter på försäljningen...
Att sambesöka en kund kan ge ovärderliga erfarenheter som hela organisationen gynnas av. Och framförallt hjälper det dig att bli en bra säljare. Men det...
“Vi arbetar med teknisk komplex relationsförsäljning. I vår bransch är relationen superviktig” Så brukar det låta. Känner du igen dig i det uttalandet? Och kanske...
Konjunkturinstitutet bedömer att den svenska ekonomin kommer att gå in i en lågkonjunktur 2022 som väntas vara några år framöver. Den höga inflationen i kombination...
“Jag kan känna mig trygg i var jag börjar med min säljprocess” Stefan Carlbom, Försäljningschef på Furhoffs Rostfria i Skövde, har jobbat engagerat och målmedvetet...
Intervju med Fredrik Tarenius, Sales Manager på Nevotex Komplex säljprocess med många intressenter ställer höga krav på säljare Under de senaste två åren har Mindit...
Kundcase
Intervju med Niklas Jullesson, Affärsutvecklingschef på Inpeople Inpeople ville inte ha pracka-på försäljning När Inpeoples rekryterare behövde stöd i affärsmannaskap och merförsäljning, tog man initiativ...
Intervju med säljledningen på PayEx, Niklas Levin, Mattias Blomberg och Per Cedersten PayEx ville utmana deras säljare med nya verktyg och hjälpa dem att vidareutveckla...
Intervju med Robert Bloom, VD på Nybergs Bil Ab Känslor och upplevelser blir Nybergs strategi mot prisbaserad konkurrens. Nybergs Bil ville strukturera upp säljarbetet, genom...
Intervju med Erik Skoting, Försäljningschef på PE Accounting Med ett tydligt tillvägagångssätt inom sälj, och sin förmåga att hålla säljteamet motiverat, lyckas PE Accounting fortsätta...
Intervju med Peter Olsson, Försäljningschef på Haugen-Gruppen I en tid av utmaningar lyckas Haugen-Gruppen identifiera nyckelkomponenten för framgång. Genom att kontinuerligt investera i träning och...
Intervju med Joakim Theorén, Commercial Director på Fazer Fazers strategi fungerar som en kompass som visar vart de vill ta företaget. Under de senaste 5...